Toimintaa ympäristökylillä

Pellon seurakunta järjestää toimintaa jokaisessa 13 kinkeripiirissä, myös ympäristökylillä.

Toimintaan voi tulla mukaan ilmoittautumalla diakoniakylätoimikuntaan ja vastuunkantajaksi. Diakoniakylätoimikunta on tiedon välittäjä seurakunnan työntekijöiden ja kylän ihmisten välillä.

Tarkoituksena on järjestää toimintaa, joka tavoittaisi myös yksinäiset, vanhukset ja apua tarvitsevat.

Jokaisessa kinkeripiirissä (tai kahden pienen kinkeripiirin yhteisessä maakirkkopiirissä) pyritään pitämään ainakin kolme-neljä tilaisuutta vuoden aikana. Esimerkkejä: Kevätkaudella yhteisvastuutilaisuus ja lauluilta, sekä syyskaudella lähetystilaisuus ja Kauneimmat joululaulut.

Maakirkkoja, joihin voi liittyä ehtoollisen vietto, järjestetään ympäristökylissä tarpeen mukaan pitkin vuotta.

Jokainen on tervetullut mukaan!