Virkatodistus

Virkatodistuksen voit tilata Oulun aluekeskusrekisteristä soittamalla, sähköisesti tai käymällä henkilökohtaisesti virastolla, josta pyyntö voidaan välittää Oulun aluekeskusrekisteriin.

Oulun aluekeskusrekisteriin kuuluvat Oulun ev.-lut. seurakuntien (Haukipudas, Karjasilta, Kiiminki (myös Yli-Ii ja Ylikiiminki), Oulujoki, Oulunsalo, tuomiokirkkoseurakunta ja Tuira) lisäksi seuraavat seurakunnat: Alavieska, Haapajärvi, Haapavesi, Hailuoto, Ii, Kalajoki (myös Himanka ja Rautio), Kemi, Keminmaa, Kempele, Kolari, Kuusamo, Kärsämäki, Liminka, Lumijoki, Muhos, Nivala, Oulainen, Pello (myös Turtola), Posio, Pudasjärvi, Pyhäjoki, Pyhäjärvi, Raahe (myös Paavola, Pattijoki, Revonlahti, Ruukki, Saloinen, Siikajoki, Siikasalo, Vihanti), Reisjärvi, Sievi, Siikalatva (myös Kestilä, Piippola, Pulkkila, Pyhäntä, Rantsila), Simo, Taivalkoski, Tervola, Tornio, Tyrnävä (myös Temmes), Utajärvi, Vaala, Ylitornio ja Ylivieska. Oulun aluekeskusrekisterin lisä- ja seuraavasta linkistä.

Virkatodistustilaus

Yksityishenkilöt voivat tehdä tilauksen soittamalla Oulun aluekeskusrekisteriin, puhelinnumeroon 08 316 1303 tai Pellon kirkkoherranvirastoon 040 839 9771.

Yritykset ja yhteisöt voivat tehdä virkatodistuspyynnön verkkopalvelun kautta.

Virkatodistuksia tarvitaan esimerkiksi perunkirjoitusta, perinnönjakoa tai pankkia varten hoidettaessa kuolleen henkilön raha-asioita. Pellon seurakunnan nykyiset ja entiset jäsenet voivat tilata virkatodistuksen siltä ajalta, kun he ovat olleet kirjoilla Pellon seurakunnassa.

Virkatodistuksen tilaukseen tarvittavat tiedot:

• Mihin tarkoitukseen tarvitset virkatodistuksen (perunkirjoitus, pankki, vakuutusyhtiö, lainhuuto, sukutukimus, muu tarkoitus)
  • Suku- ja etunimet
  • Syntymäaika tai henkilötunnus
  • Syntymäkotikunta (jos tiedossa)
  • Tulo- tai muuttopäivä kuntaan/kunnasta
  • Tilaajan tiedot (nimi, puhelinnumero, tilaajayrityksen/-yhteisön nimi, osoite, todistuksen toimitusosoite ja mikäli eri kuin toimitusosoite niin laskutusosoite)

Muualta tilattavia virkatodistuksia

Lakkautettujen seurakuntien jäsentiedot löytyvät Mikkelin maakunta-arkistosta. Eli kun on kyse seurakunnasta, joka on jäänyt rajan taakse, pääset tästä linkistä sivustolle, jossa voit tehdä virkatodistustilauksen.

Mikäli henkilö ei kuulu Ev.lut seurakuntaan tilataan virkatodistus siltä ajalta Digi- ja väestötietovirastoltaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Jos henkilö on asunut tai asuu ulkomailla finlandabroad.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä sivustolta löytää maankohtaiset tiedot mistä tilata virkatodistuksia.

Kaksi vanhaa kirkonkirjaa.

Maksut 1.3.2023 alkaen:

ns. Elää-todistus 10,00 €, perhesuhdetiedoilla 20,00 €.

Sukuselvitys, jonka saa jäsentietojärjestelmästä, perhelehdistä tai jossa vain yksi tapahtumatieto 10,00 €

Kastekirjasta annettavasta otteesta, monikielisestä virkatodistuksesta ja englanninkielisestä vihkitodistuksesta 20,00 €

Kirkon yhteisen jäsentietojärjestelmän KirDi-toiminnallisuudella laadittu todistus päähenkilön osalta 55,00 € ja liitetodistus 20,00 €.

Sukuselvitys, joka sisältää yksittäisiä seurakuntia koskevat ja rajattuun ajanjaksoon liittyvät tiedot 45 €, uudemmista jäsentietolähteistä 20,00 €, jokainen liitetodistus 20,00 €.

Tieteellisen tutkimuksen ja sukututkimuksen laadittava todistus 55,00 €. Jos laatimisesta aiheutuu työtä enemmän kuin 30 minuuttia, tulee lisämaksu jokaiselta alkavalta 30 minuutilta 25,00 €

Toimitusmaksu 5,00 €

Tarkemmat tiedot maksuista saat asiakastiedotteestamme.