Seurakunnan virallinen ilmoitustaulu on nyt sähköisenä

Seurakunnan virallinen ilmoitustaulu

Ylitornion seurakunta tuottaa mm. hallinnon ja talouden palveluja Kolarin ja Pellon seurakuntiin. Nämä palvelut ovat seurakunnan tukitoimia, sisäistä palvelua ja yleensä seurakuntalaisille näkymättömiä, mutta silti lakisääteisiä ja monella tavalla säädeltyjä tehtäviä. Yksi seurakunnan tehtävistä on arkistointi ja julkiselta toimijalta vaadittu avoimuus.

Marraskuussa 2023 Ylitornion, Pellon ja Kolarin seurakunnat julkaisivat verkkosivuilla sähköisen virallisen ilmoitustaulun. Ilmoitustaulu sivulta löytyy eri aihetta kuvaavat teksti, jota näpäyttämällä löytyy asiaan liittyvät asiakirjat ja päätökset.

Tämän vuoden alusta Ylitornion seurakunnan johdolla Pellon ja Kolarin seurakunta ottivat käyttöön Piironki- nimisen järjestelmän, jonka laajempi käyttöönottaminen tapahtuu vaiheittain. Piironki- järjestelmä on meidän nimeämä pienen seurakunnan tarpeisiin muokattu tuttu järjestelmä, joka lähtökohtaisesti on sama, jota kunnat ja kaupungit ovat käyttäneet jo kymmeniä vuosia.

Järjestelmän käyttäminen asiakkailla on helppoa ja kunnan päätöksenteosta tuttua. Lisäksi meidän jokaisen seurakunnan päätöksentekoon liittyvät asiakirjat löytyvät jokaiselta seurakunnalta. Järjestelmä tuottaa julkiset asiakirjat verkkosivuille asiakohtaisesti, huomioiden nykyisen tietosuoja- ja julkisuuslain ja arkisto muodostuu reaaliaikaisesti sähköisenä.

Seurakunnan verkkosivut sisältävät laajasti ja monipuolisesti tietoa seurakunnasta, tapahtumista, ohjeita, sääntöjä ja päätöksiä.

Tutustu ja ”surffaile”!

Kolarinseurakunta.fi, Pellonseurakunta.fi, Ylitornionseurakunta.fi