Kodin siunaus

Oletko muuttanut uuteen asuntoon tai rakentanut oman talon? Silloin on juhlien aika!

Kodin siunaamisen voi toimittaa kuka tahansa, mutta voit pyytää siihen mukaan myös seurakunnan papin tai muun työntekijän. Tilaisuudessa kiitetään kodista ja pyydetään siunausta sen asukkaille sekä rukoillaan, että kodissa vallitsisi rakkaus.

Siunaamisen voi myös yhdistää tupaantuliaisiin, lapsen kastetilaisuuteen, avioliittoon vihkimiseen tai muuhun sopivaan juhlaan.

Koti siunataan useimmiten muuton jälkeen tai ensimmäistä yhteistä kotia perustettaessa. Myös vapaa-ajan asuntoja tai muita tiloja voidaan siunata. Ota rohkeasti yhteyttä kirkkoherranvirastoon tai seurakunnan työntekijään!

Siunaaminen

Jumala on hyvyydessään antanut meille kodin ja läheiset ihmiset. Siunatkoon kolmiyhteinen Jumala, Isä ja (✢) Poika ja Pyhä Henki, tämän kodin ja kaikki, jotka täällä asuvat ja vierailevat.

Kodin siunaus. Kuvaaja Lotta Numminen/Kirkon kuvapankki.
Kuvaaja Lotta Numminen/Kirkon kuvapankki